De HTM is zelf ook niet blij met het uitvallen van haar website.
Dat zei een woordvoerder van het Haagse vervoersbedrijf in Studio Haagsche Bluf op Den Haag FM. De HTM geeft toe dat het bedrijf weer gefaald heeft in de informatievoorziening aan de reizigers. Woordvoerder Harald Hameleers denkt dat de website het mogelijk niet deed doordat een ‘schrikbarend aantal mensen naar informatie’ aan het zoeken was.
Hameleers kijkt met gemengde gevoelens terug naar de ochtendspits. ‘Gezien de hoeveelheid sneeuw en de intensiteit doen we het lang niet slecht vergeleken met de rest van het land. Jammer dat de website eruit lag, want dat hadden we niet verwacht op basis van de ervaring van de afgelopen jaren. Maar ondanks veel vertraging reden de meeste trams en bussen gelukkig wel.’
De HTM blijft de rest van de dag met een aangepaste dienstregeling rijden waardoor de lijnen 6, 12, 16 en 19 uitvallen.
Foto: Richard Mulder