De Den Haag Marketing Promotieprijs 2015 is gewonnen door de Volvo Ocean Race die vorig jaar een pitstop had in onze stad. De eerste Gastvrijheidsprijs werd gewonnen door museum Van Kleef aan de Lange Beestenmarkt. De aanmoedigingsprijs ging naar De Pier op Scheveningen.
De jaarlijkse onderscheidingen werden maandag uitgereikt in het Zuiderstrandtheater. De prijzen zijn bedoeld om personen, evenementen of organisaties, die zich inzetten voor de promotie van Den Haag, in de schijnwerpers te zetten. De Volvo Ocean Race trok vorig jaar ruim 125.000 bezoekers en leverde de Haagse economie zo’n 2,8 miljoen euro op. Van Kleef is de enige nog overgebleven jenever -en likeurdistilleerderij in Den Haag. De compleet vernieuwde Pier trekt weer veel bezoekers na jaren te zijn verwaarloosd.
Voor vijftig procent werd de uiteindelijke winnaar bepaald door een jury onder leiding van wethouder Karsten Klein. De stem van het publiek telde voor de helft mee.
Foto’s: Richard Mulder
[slideshow_deploy id=’577330′]